Nådastöt

louise

Utgivningsår 2012

Louise Penny  född 1958. Började sin karriär som journalist och programledare i kanadensisk radio.  Hon räknas som en av de stora författarna av klassiska mordmysterier. Jag har tidigare läst Mörkt motiv som jag gillade skarpt och nu uppföljaren Nådastöt som var riktigt spännande till sista sidan.

Utdrag ur boken: ” Det är vinter i Three Pines och byn ligger under ett täcke av snö. Den årliga curlingturneringen är i full gång på den frusna sjön när en fasansfull upptäckt görs: mitt bland åskådarna på isen ligger en förkolnad kropp.
Det kunde vara det perfekta brottet. Ingen har sett mordet begås och inga ledtrådar eller motiv verkar finnas men när kommissarie Gamache börjar nysta i offrets förflutna framträder en livshistoria fylld av mörka hemligheter….

Jag gillar tryggheten man finner i kommissarie Gamache och hans försök att lösa fallet genom att prata med folk och tvivlet i vissa stunder, gör honom bara mer mänsklig. Louise Penny har målat upp en härligt levande bild av både byn Three Pines och människorna som lever där. Jag är väldigt förtjust i hennes sätt att skriva.  En riktigt bra deckare med hög mysfaktor. ♥♥♥♥+

Tack för din kommentar, kom gärna tillbaka!

