Nu ser du mig

Utgivningsår 2012

S,J Bolton har snabbt blivit en av Storbritanniens mest hyllade deckarförfattare. Hon har nominerats till en rad priser, bland annat CWA Gold Dagger & ITW Thriller Award, och vunnit Mary Higgins Clark Award.   ”Nu ser du mig,” Livrädd.” och ” Odödlig”  är alla fristående böcker och där vi får möta polisen Lacey Flint.

Utdrag ur boken: ”Nu ser du mig” är den första boken om ”Lacey Flint  en ung, kvinnlig polis i nutida London. En kväll blir hon vittne till ett mord, en kvinna har blivit knivskuren och dör i Laceys famn bara minuterna senare. Hennes första stora fall blir också början på en högst personlig mardröm och som dessutom tycks vara fixerad vid just Lacey. Poliserna börjar förstå att det är en modern Jack the Ripper de har att göra med. Jack the Ripper härjade under 1888 – talet i London och mördade flertalet kvinnor på ett kallblodigt sätt och på platser där det fanns folk i närheten. Det finns flera teorier om vem denne person var. Polisen löste då aldrig fallet officiellt.”

Samtidigt som man hela tiden kommer mördaren ett steg närmare, kommer man också närmare de andra karaktärerna i boken. Vad döljer sig under ytan? Vem kan man egentligen lita på?  Det visar sig  vara en ruggigt, spännande thriller som kryper ända in under huden och som håller igång spänningen in i det sista. ♥♥♥♥

2 thoughts on “Nu ser du mig

  1. Hejsan, Sylvia!

    Oj, här var det då bloddrypande historier som ger mardrömmar mitt på blanka dagen 😉
    Klickade på länken som du lagt ut och läste om ”Odödlig” och hennes beskrivning av blod går inte av för hackor inte. Och den lille pojkens tankar ger mig rysningar. Har svårt för att läsa om barn som är inblandade i hemskheter.
    Tydligen svårt att lista ut slutet på hennes böcker och det är en indikation på att det är en riktigt bra skriven deckare!

    I kväll är det Kommissarie Banks på TV8 21.00 och de böcker jag läst var bra men tycker faktiskt att teveserien är bättre.
    Men nu är det dags för ”En plats på landet” i England på 8:an. Kul att gå husesyn samt att få resa runt och lära en del om både historia och annat som dyker upp. I går var det en dam som hade getter och fick så mycket mjölk över att hon gjorde gettvål med olika dofter i och allt för hand i köket! Tydligen bra mot överkänslig hud. Alltid lär man sig något 🙂
    Kram, Agneta

    Gilla

  2. Opps!…….Hejsan Agneta!
    Nu har jag missat din kommentar här.;-(
    Jag har också svårt när barn är inblandade i hemskheter av alla de slag. Annars gillar jag gastkramande thrillerdeckare. Kommissarie Banks baserad på den brittiske författaren Peter Robinsons vill man ju inte missa. Vi har ju läst några riktiga godbitar av honom 🙂
    Äntligen fick man se solen idag efter veckor av grått och trist väder. Fåglarna kvittrar och det kändes nästan som vår i luften. Annars är allt varken mer eller mindre… Hälsan är god och det får vi vara glada för.
    Nu ska jag lägga upp ett inlägg, Liza Marklunds ” Lyckliga gatan” som inte riktigt föll mig i smaken.
    Kram kram; Sylvia

    Gilla

Tack för din kommentar, kom gärna tillbaka!

