Livrädd

livrädd

Utgivningsår 2013

S.J. BOLTON, född i Lancashire i England, har snabbt blivit en av Storbritanniens mest hyllade deckarförfattare. Hon har nominerats till en rad priser, bland annat CWA Gold Dagger, ITW Thriller Award och Mary Higgins Clark Award.

Boltons  kriminalroman Livrädd är en mörk och fängslande uppföljare till den hyllade ”Nu ser du mig” och den andra boken om den unga kriminalpolisen Lacey Flint.

Utdrag ur boken . ”En våg av självmord sköljer över Cambridges universitet. Varje gång är det en kvinnlig student. Och varje självmord är begått under mer chockerande omständigheter än det föregående.
Polisen vet att det inte kan vara en rad sammanträffanden. Men de kan inte bevisa det. Enda sättet att utreda fallen är att placera någon under täckmantel. En ung polis, en kvinna lika utsatt som de andra. Lika oförberedd på den mardröm hon möter.
Det är här Lacey Flint får sin plats och hon har all anledning att vara försiktig…..

Efter jag läst den första ” Nu se du mig” var jag riktigt spänd på uppföljaren ”Livrädd”, Ojjj…. en riktig nagelbitare. Den är hemsk och fascinerande på samma gång, otroligt spännande och så klart riktigt välskriven. Bolton är min nya store favorit med Lacey Flint serien.  Tycker du om thrillers och deckare med tempo och spänning är den här boken ett måste. ♥♥♥♥+

Följande inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Hej, Sylvia!
    ”Livrädd” blir jag när jag läser om vad denna boken handlar men då detta är en serie med Lacey Flint så utgår jag fr. att hon klarar sitt riskabla uppdrag 😉
    Hela fyra hjärtan och så ett litet plus också…inte illa.
    Då väntar du på nästa nagelbitare och hoppas att författaren håller måttet hela vägen!
    Må så gott, Sylvia!
    Kram, Agneta

    Gilla

    Svara
  2. Hejsan Agneta!
    Ja, jag tycker det är så spännande att ta mig an en gastkramande thriller.
    Nu ta jag ofta hem E-böcker från biblioteket men lika ofta så lånar jag en pappersbok. De nyskrivna böckerna finns mest bara som vanlig bok och så måste det ju var. Författarna ska ha sitt så klart.

    Det blev inte av att köpa en läsplatta. Har hört mig för och många tycker det är svårt med texten och ökar man till större text blir den inte så läsbar. Reser man mycket kan det nog vara fiffigt att ladda hem en del läsbart i läsplattan. Jag kör med min lilla laptop och det funkar riktigt bra.
    Annars är vi vid gott liv båda två. Ingvar ska på koll i början av april till onkologen med provtagning innan. Han känner sig som han brukar och det är jag så glad för. Nu stundar det att sticka iväg till ön .Känner inte någon större längtan ännu men blir det bara riktigt varmt och soligt vill vi allt fara iväg.
    Är så dålig på att läsa bloggar, lusten vill inte alls infinna sig här.
    Tack för du tittar in vännen och hoppas du mår så bra du kan.
    Kramkram / Sylvia

    Gilla

    Svara
  3. Håller med dig!
    Att skriva en bok kräver mycket och inte minst fakta och det tar tid att vaska fram. Vore ju hemskt om vi alla bara kunde ladda ner böcker gratis till våra datorer/läsplattor. Blev det väl snart inga författare kvar, hemska tanke.
    Bra att du hejdade dig med läsplattan då du har en laptop och så gott med en liten bok i sängen innan man somnar. En sådan härlig känsla att vända blad för vem vet vad som döljer sig på följande sida 🙂
    Gör ju inget om den ramlar ner på golvet heller…om man somnar..;-)
    Gott att höra att hälsan är ok. och hoppas innerligt att kommande undersökning ger bra besked.
    Isande kalla vindar och dragigt ,så jag förstår att ön får vänta tills värmen anländer. Det ska ju vara gôtt… 🙂
    Kramen, Ageta

    Gilla

    Svara

Tack för din kommentar, kom gärna tillbaka!

