Störst av allt

Utgivningsår 2016

Utgivningsår 2016

Malin Persson Giolito, född 1969 i Stockholm, svensk författare och jurist.Debuterade 2008 med romanen ”Dubbla slag”. År 2010 kom spänningsromanen ”Bara ett barn”. Hennes senaste bok ”Störst av allt” en rättegångsthriller, kom ut 2016. Persson Giolito är dotter till kriminologen och författaren Leif G.W. Persson

”Årets bästa deckare! Utsedd av Svenska Deckarakademin.”

De rikaste rika och de mest utsatta behöver sällan träffas. Utom i Djursholms allmänna gymnasium. Fem tonåringar, och en lärare som vill väl. Det slutar i katastrof. Nio månader senare ställs artonåriga Maja inför rätta.

Utdrag ur boken .”Jag vet inte hur jag ska orka lyssna. Men det är farligt att släppa på koncentrationen. För då kommer ljuden. Ljudet när de kom in i klassrummet och drog bort mig, ljudet när Sebastians skalle föll i golvet, det lät ihåligt. Det dånar i mig, så fort jag inte passar mig kommer det tillbaka. Jag pressar naglarna in i mina handflator, försöker ta mig därifrån. Men det hjälper inte. Min hjärna släpar alltid tillbaka mig till det där jävla klassrummet.
Maja har erkänt och det finns teknisk bevisning som styrker hennes erkännande. Maja har suttit häktad, inlåst i en ensamcell med besöksförbud, under nio månader under tiden utredningsarbetet pågått, och nu är det dags för rättegång. Men är hon verkligen skyldig?”

Störst av allt är en stenhård rättegångsthriller. Ett drama som väcker frågor om skuld och ansvar, straff och försoning. Den är inte som andra böcker. Så annorlunda men samtidigt så välskriven, intressant och spännande. Kunde bara inte släppa den. ♥♥♥♥♥

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för din kommentar, kom gärna tillbaka!

